tirsdag 27. oktober 2009

Oktober.

Nå er det blitt skikkelig høst og da er det julegavestrikking. I år ser det ut til at det blir mange... Det er så mange fine idéer, mønstre og garn som en må prøve.) Inn til videre, før jeg kan vise hva jeg lager, viser jeg noe jeg har laget tidligere.


Denne luen er striket i Lerke og Gråtass er sydd på med Falk. Ingmar ble veldig glad da han fikk lua. Han har fra før Gråtass genser. Mormor Magny har strikket bukse i samme farger som genseren, slik at det ble barnehagesett han bruker hver dag :)

Dette ble strikket på oppdrag, garnet er etter en kjøpt Blåfjellgenser som var strikket med 3-dobbelt ullgarn av ukjent merke. Jeg rekte opp genseren og fikk 450 g garn å lage noe av. Dette er resultatet. 2 halser og 1 hette m/hals. I tillegg er det 150 g til overs.
Dette er en djevellue strikket av restegarn på bestilling. Meste av garnet er ullgarn, men noe er blandingsgarn av ukjent opphav.

Dette er et panneband strikket i Alaska og mønsteret er fra garnstudio.no. Pannebandet har ingen eier enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar