lørdag 28. juli 2012

Lilla sjal i bursdagsgave.



Vi var på bursdag til en venninne av familien som ble 8 år, og hun fikk et strikket sjal i lilla med heklet lilla og hvit kant.
Sjalet er enkelt strikket: start med 4 masker. Øk 1 maske etter 1. maske på omg. og øk 1 maske før siste maske på samme omgangen. Når du øker 2 masker på hver omgang blir det raskt bredt og det passer bra for jenter. Jeg strikker til sjalet er ca. 150 cm bredt før jeg feller av.
Heklekanten er kombinasjoner fra en bok jeg har som heter Strikking- abc for strikkeentusiaster. Den ser jeg ofte i og anbefales! 
På bildet er det Eidunn som er villig modell :)

2 kommentarer:

  1. Nydelig sjal og fine farger du har brukt :)
    Kan tenke meg at den nye eieren ble glad for gaven :)
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Lekkert sjal i nydelige farger! Det lå så godt rundt halsen også, så dette blir nok en favoritt. Koselig å kunne gi bort noe en har laga selv.

    Ønsker deg en fin tirsdagskveld!

    SvarSlett