lørdag 13. oktober 2012

Damejakke med 4-hjerter-motiv.

I sommer ble jeg spurt om å strikke en jakke for en venninne... og da hun viste meg mønsteret var det iallefall umulig å si nei...
Jeg ser ofte etter spesielle og fine mønstre, men dette hadde gått meg forbi... jeg tror det er fra et Allers i 2011. Hun hadde funnet et veldig fint mønster av en jakke med 4 hjerter-motiv på ryggen. I bladet var jakken strikket i multifarget lilla++ med beige motiv. Venninnen Mona ønsket jakken strikket i brun med beige detaljer... og det viste seg å være en svært heldig kombinasjon...:)
Det er Mona som er modellen...
 
 Fram:


Bak:
 
 
 
Detaljer fram:
 

 
Disse knutene var ikke så lett å få til fordi de var så dårlig forklart i mønstert i tillegg til at det ikke var et eneste nærbilde... men etter endel timer med knoting (vi var 4 stykker som satt med snorene og prøvde å etterligne bildene i bladet) syns jeg det ble som ment etter mønsteret :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar