mandag 28. oktober 2013

Pirat- og prinsessegrensere til barna mine.

Når det er vinter er det godt å ha ullgensere...

Til Ingmar strikket jeg en piratgenser med mønster fra Sandnes og garnet er Falk. Jeg har endret noe på mønsteret. Det var opprinnelig skip på brystet, men når jeg ville ha raglanfelling på genseren var det litt vanskelig (og kanskje heller ikke så pent) med skipene øverst. Ingmar liker genseren...

Til Eidunn strikket jeg prinsessegenser med mønster fra Hifa og garnet er Falk. Ettersom jeg liker å strikke raglanfelling på barnegensere endret jeg noe på mønsteret. Opprinnelig er prinsessemønsteret på brystet, men det ble litt vanskelig å kombinere med raglanfelling. Jeg fikk også brukt endel restegarn og laget border her og der for å pynte den opp. Eidunn er veldig fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar