mandag 17. november 2014

Prinsessesjokoladekake.

Det store ønsket til klassebursdagsfesten var å få prinsessesjokoladekake....
Det har jeg aldri laget før, så jeg måtte jeg prøve. Jenta mi skulle feire bursdagen på Lykkeland Steinkjer sammen med en klassevenninne, så kaken lagde jeg sammen med venninnens mamma.
Etter endel titting på Internett hadde jeg noen tanker om hvordan jeg skulle gjøre dette.
Jeg kjøpte 2 poser "sjokoladekake for langpanne" og stekte de etter oppskriften, 1 pose i vanlig langpanne og den andre delte jeg på en liten form og en 1-liters glasskål. Jeg stekte sjokoladen i glasskålen på noe svakere varme for at den skulle bli gjennomstekt før den ble brent på toppen.
Det ble fin bue øverst på kjolen da jeg stekte i glassbollen.
Så la jeg en 1-liters glassbolle opp-ned på kaken og skar rundt, laget 3 stk/lag.
Før jeg monterte lagene med sjokoladekake og fyll laget jeg hull i alle lagene stort nok til at jentas Barbie-dukke akkurat fikk plass inni.
Jeg la kremfyll laget av melis, vann og Philadelphia-ost mellom de 4 lagene med sjokoladekake.
Til kjole brukte vi lilla og blå sukkermasse kjøpt på Panduro og hvit marsipan.
 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar