lørdag 28. juli 2012

Converse-sko og monsterbukse.

...Converse-sko heklet på bestilling til et ungt tantebarn. Oppskriften fant jeg i et Familien-blad fra 2011.

Denne monsterbuksen er 1-årsgave til samme tantegutten. Han begynner snart i barnehagen og da trengs det ull. Strikket i Drops Merino Extra Fine.


Før jul var Ingmar og jeg på juleverksted på skolen. Da lagde vi bl.a. denne kransen av kvister fra gran, tuja, bregner og bjørk. Kransen hengte vi på utsiden av ytterdøren, og den holdt seg fin i mange uker.



Bilder av denne skjønne kåpen for barn dukket på Facebook-veggen til en venninne av meg. Det jobbes nå med å få oversatt mønsteret fra russisk. Jeg er ikke oversetteren, men er svært interessert i å strikke denne :)



8 kommentarer:

  1. Såå nydelig kåpe!! Er det muligheter for å kjøpe oppskriften av deg? ( rekner kanskje med at du Har fått den oversatt til nå)

    SvarSlett
  2. Hei, jeg synes også denne var superfin. Vil gjerne kjøpe oppskriften! PS. Om du har den kun på russisk, kan jeg forsøke å få oversatt den via en bekjent.

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke fått den oversatt ennå, men skal se om jeg ikke kan få fortgang i saken :-)

    SvarSlett
  4. Hei - har du fortsatt oppskriften? Jeg har evt en russisk venn.. ;o) Hege

    SvarSlett
  5. Hei, jeg har fått den oversatt fra russisk, men jobber med å få renskrevet den, finne flettebeskrivelser + bilder og legge den inn i bloggen. Første delen av oppskriften har jeg lagt ut, i juli.

    SvarSlett
    Svar
    1. denne er de allerede mønster på norsk skrevet av nina topal

      Slett
    2. Hei, Anonym. Kan du sende meg link til mønster eller info om hvor jeg kan få tak i mønsteret? Jeg har sett etter d, men finner ingenting.

      Slett
  6. Hei Lisbet. Har du fått oversatt mønsteret til den vakre kåpen? Her er en link til en russisk side.

    http://www.liveinternet.ru/users/4980337/post300966422/

    SvarSlett