mandag 23. juli 2012

Vinterstrikk del 2.


Jeg surfer endel på blogger og andre steder hvor jeg finner håndarbeider, og plutselig fant jeg denne! Det er en muffinslue/cupcakelue strikket i Drops Baby Merino og noe rester i akryl på toppen. 



Denne lekre skjortsen er strikket på bestilling til en jente på 15 år. Mønsteret er Setesdal fra Pt Design, strikket etter det nye hefte som kom i 2011 og garnet er pt.




Dette sjalet fikk en av Ingmars klassevenninner i 6-årsgave. Det er strikket av Drops Cotton............. og mønsteret er delvis eget, heklekanten fant jeg i et ukeblad for en tid tilbake.


Denne isskrapen m/vott strikket i Ara (og tovet) ...


...og denne muffinsluen strikket i Drops Baby Merino ble bursdagsgave til tante Nina 29 år.




Heklet tøfler i Fritidsgarn, tovet 1 gang... til Ingmar og Eidunn.




Denne typen luen har jeg laget 3 stykker av. Bestilt av jegere som er ute om vinteren. Den er strikket av Eskimo og tovet 1 gang. Grå/svart "kvister" er sydd på før toving. Ifølge brukerne er luene veldig gode :) Mønsteret er eget.



På det øverste bilde er Eidunns julekjole 2011. Kjolen er veldig fin, men har korte ermer, så jeg strikket en jakke/bolero til for at hun ikke skulle bli kald.
Jakken er strikket etter mønster ...... og garnet er Drops Baby Merino.


Når advent kommer er det alltid spørsmål etter nisseluer og blåfjellting. I år strikket jeg tynn blånisselue til begge to i garnet Tove og tovet det forsiktig 3 ganger.




Her er samboer Andre sitt nyeste par ullsokker strikket i Fabel, på pinner nr. 2,5 tok det sin tid. Mønsteret fant jeg på nett, et gratismønster som heter "Aragorn".





Disse vottene er strikket på bestilling. Garnet er Fritidsgarn, tovet og foret med fleece.


Monsterlue i bursdagsgave til en venn og nabo som ble 37 år.


Også i år fikk broren min strikket bursdagsgave... dette er tubesokker str. xl, de er iallefall i overkant av 50 cm. Strikket av Jarbogarnet ......



Jeg har tidligere strikket en ribbestriket ullgenser i Drops Baby Merino og Fabel til Eidunn. Nå har hun endelig fått bukse til. Den er strikket i Fabel. Jeg strikket på en pyntekant nederst som hun ble veldig begeistret for :)


Dette settet skaut og skjerf er strikket til en ung venninne som ble 7 år i vår. Garnet er Duo og mønsteret fant jeg i en bok jeg lånte på biblioteket, ....

1 kommentar:

  1. Her var det litt av hvert. Lekre cupcake-luer! Beundrer deg for sokkestrikking på pinner nr. 2,5! Likte de jegerluene dine også! Skjerfet og skautet er bare nydelig!

    Ønsker deg en fin torsdag!

    SvarSlett