tirsdag 20. august 2013

Mønster på pannebånd med horisontal ribbestrikk.

Jeg har strikket noen av disse også og slik gjør jeg det:


Mønster på pannebånd med horisontal ribbestrikk.

Garn: Drops Baby Merino
Pinner: 3

Legg opp 22 eller 26 masker (fordi jeg syns at kanten blir finere når den er lik på nedre og øvre kanten på pannebåndet,og starter derfor med 2 rett og slutter med 2 rett. ...og heklekanten blir også penere).
1.omg.: strikk 2r, 2vr og avslutt omgangen med 2r.
2. omg.: 2 vr, 2 r og gjenta ut omgangen.
Gjenta disse 2 omgangene til du har strikket det bredt nok til hodet som skal ha det.
Fell passelig løst av og sy sammen endene.

Pynting: 
Jeg pynter ofte kanter og ender på ting jeg lager ting til jenter. På bildet har jeg heklet rundt kantene 3 lm., 1 kjm., 3 lm. med passelig avstand mellom kjedemaskene så det ikke blir klumpete eller stramt.
Etterpå liker jeg å lage blomster. På bildet har jeg laget en stor fylt blomster som jeg syr på i sømmen der jeg sydde sammen endene.

Mønster på blomsten: Jeg brukte mønster som jeg fant på www.garnstudio.com. Det finnes også mange andre gratis mønster som du finner på google. Jeg sydde på noen perler i midten for å litt bling...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar