fredag 2. mai 2014

Diverse sitteunderlag i julegaver.


Her er stefaren sin julegave: sitteunderlag strikket i Ara på pinner nr. 6,5. Mønster er enkelt: Legg opp 80 masker og strikk rillestrikk med 6 nøster garn. Fell av.


Norske flagg ble sitteunderlaget til broren min. Det er strikket i Fritidsgarn på pinner nr. 6,5.
Jeg brukte 4 nøster rødt, 2 nøster hvit og 1 nøste blå.

Mønsteret er slik: 
Legg opp 80 masker med rødt garn på pinne nr. 6,5. 
Strikk rødt i 42 omganger.
Skift til hvit og strikk 10 omganger.
Skift til blått og strikk 16 omganger.
Skift til hvit og strikk 10 omganger.
Tilslutt rødt og strikk 42 omganger. Fell av.







Til min brors samboer og datter strikket jeg sitteunderlag med utgangspunkt i mønsteret "rund klut".
Jeg fant ut at det passet akkurat med 2 gjentagelser av hver farge, så fikk jeg regnbuen :-)
Den minste er strikket etter mønsteret, og den største er etter mønsteret + 10 masker.




Deres sønn fikk Kvikk Lunsj-pakken på bildet over. 
På luen har jeg tatt utgangspunkt i dette mønsteret, men laget den noe lengre slik at det ble en saggelue.
Mønster på Kvikk Lunsj sitteunderlag fant jeg her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar