lørdag 24. mai 2014

Sommervest til Eidunn.



Mønsteret til denne vesten har jeg hatt i "så fin at jeg må strikke den"-bunken min siden jeg fant det i Hjemmet nr. 16/2011.
Nå ble det vest til Eidunn, og det var kanskje på tide for den største størrelsen er 8 år og dette mønsteret er ikke så stor i størrelsen...! Jeg strikket str. 8 år og vesten akkurat passelig. Eidunn er ikke stor 7-åring heller.

Fargene er ikke helt som på bildet, jeg tok det jeg hadde av rester av Mandarin naturell og Mandarin petit på pinner nr. 3. Det lavendelfargede garnet er Tuva...gikk bra det også.
Knapper har jeg også samlet noen av, jeg fant 2 like rosa knapper fra reserveposer som er med regnklærsett jeg har spart på.
Endel tråder å feste...og blomstrene er ikke heklet og satt på ennå...hun ville bruke den med én gang :-)

3 kommentarer:

  1. Tenk å få noe så fint ut av restegarn !
    Superfin !
    Klem Anne

    SvarSlett
  2. Lekker vest! Godt å få brukt restegarn til et fint plagg som kommer i bruk fortere enn svint!

    God søndag ønskes av Ingunn

    SvarSlett
  3. Takk, ...det kan være lurt å "hamstre" noen ganger :-)

    SvarSlett